Duurzaam Wonen in Amsterdam

Wilt u meer energie en kosten besparen in uw huis? De energiecoaches van Klimaatroute komen u helpen met gratis advies en energiebesparende producten. Denk bijvoorbeeld aan ledlampen, tochtstrips of radiatorfolie. Met deze producten betaalt u minder voor verwarming en stroom in huis. Het energieadvies van Klimaatroute wordt u gratis aangeboden door de gemeente Amsterdam.

Heeft u een huurhuis in stadsdeel Noord of Zuid-Oost? Dan ontvangt u tussen februari en juli een brief van de gemeente over het advies van Klimaatroute. Kunt u niet wachten of heeft u ons gemist? Neem dan contact met ons op om alvast een afspraak in te plannen.

Wat kunt u verwachten?
De energiecoach van Klimaatroute belt bij u aan voor een gesprek van ongeveer 15 minuten, zonder verplichting. Met een korte woningcheck wordt duidelijk met welke maatregelen u het beste kosten kunt besparen. U mag voor € 45,- aan energiebesparende producten uitkiezen. De energiecoach helpt u bij het kiezen van producten die goed zijn voor uw woning. Nog dezelfde dag ontvangt u de gekozen producten. U krijgt ook tips over hoe u de producten eenvoudig zelf kunt plaatsen. Zo bespaart u dezelfde dag nog op onnodige energiekosten! Dat scheelt.

De gemeente laat u per brief weten wanneer de energiecoaches van Klimaatroute bij u aan de deur komen. Of mogelijk heeft u al een brief ontvangen. Hieronder ziet u een grove planning van de wijken die we bezoeken.

 

Bezoekplanning

FEBRUARI - MAART: IJplein en Vogelbuurt (Noord)

Heeft u een huurwoning en woont u rond IJplein of in de Vogelbuurt? Onze energiecoaches bellen in de maand februari en maart bij u aan. De gemeente Amsterdam stuurt u een brief met meer informatie. Heeft u precies weten wanneer wij langskomen of heeft u ons gemist? Neem contact met ons op via duurzaamwonen@klimaatroute.nl.  We helpen u graag verder. 

MAART-APRIL: Volewijck (Noord)

Heeft u een huurwoning en woont u in de Volewijck? Onze energiecoaches bellen in de maand maart en april bij u aan. De gemeente Amsterdam stuurt u een brief met meer informatie. Wilt u precies weten wanneer wij langskomen of heeft u ons gemist? Neem contact met ons op via duurzaamwonen@klimaatroute.nl.  We helpen u graag verder.

APRIL-MEI: Holendrecht en Reigerbos (Zuid-Oost)

Heeft u een huurwoning en woont u in Holendrecht of Regerbos? Onze energiecoaches bellen in de maand april en mei bij u aan. De gemeente Amsterdam stuurt u een brief met meer informatie. Wilt u precies weten wanneer wij langskomen of heeft u ons gemist? Neem contact met ons op via duurzaamwonen@klimaatroute.nl.  We helpen u graag verder.

Zo herkent u onze duurzaamheidsadviseurs

Onze energiecoaches dragen een zwarte jas met daarop een groen Klimaatroute logo en een badge met ons logo en contactgegevens. Bij aangescherpte coronamaatregelen dragen we een veiligheidshesje en gebruiken we 1,5 meter matjes om de afstand te garanderen.

Vragen over de producten?

Neem een kijkje op deze site, onder de kopjes ‘Verlichting’, ‘Verwarming’, ‘Isolatie’, ‘Regeltechniek’ en ‘Waterbesparing’ voor de producten met uitleg. Heeft u hierna nog steeds vragen? Neem contact met ons op via duurzaamwonen@klimaatroute.nl of bel 020 – 244 3977. We helpen u graag verder.

Andere energiebesparende initiatieven in Amsterdam

Heeft u ons gemist? Of woont u in een ander gebied in Amsterdam dan Noord of Zuidoost? De vrijwilligers van stichting !WOON helpen u graag verder. U kunt zich aanmelden, u krijgt dan een gratis tips over hoe u minder stroom en gas kunt verbruiken. Het gesprek duurt 1 uur en u krijgt gratis producten zoals ledlampen, tochtstrips en radiatorfolie. De vrijwilligers kunnen u ook helpen bij de installatie van de producten.

Interesse? U kunt zich aanmelden op deze site of bellen naar 020 523 0190 (van 9.00 tot 17.00 van maandag tot en met vrijdag). 

[/et_pb_column]

Retouren en klachten

 

Retourbeleid

Retourbeleid Klimaatroute  | Duurzaam Wonen 

Klachten

Heeft u een klacht? Dan kunt u deze via mail (duurzaamwonen@klimaatroute.nl) of telefoon (020-2443977) aan ons kenbaar maken. Vermeld bij uw retourzending duidelijk uw naam, adres en voor een snelle retourafhandeling bij voorkeur uw ordernummer (zie de orderbevestiging in uw mail). U krijgt binnen 2 tot 5 werkdagen een inhoudelijke reactie op de klacht van onze klantenservice.

 

 

Annuleringen – Herroepingsrecht

Heeft u deelgenomen aan het huis aan huis energieadvies, maar wilt u hier bij nader inzien toch geen gebruik van maken? U heeft recht om uw deelname binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw advies en de energiebesparende producten te ontbinden. Wij verzoeken u om de ontvangen producten aan ons te retourneren. U kunt uw retouraanvraag indienen door te mailen naar duurzaamwonen@klimaatroute.nl. Vermeld in uw aanvraag de volgende gegevens:

  • Uw achternaam
  • Uw adresgegevens 
  • De producten die u wenst te retourneren 
  • (Optioneel) de reden van uw retouraanvraag 

 

U kunt, conform de Europese Regelgeving, ook gebruik maken van het Modelformulier Herroeping. Na het kenbaar maken van uw wens om de bestelling te retourneren aan Klimaatroute via de mail of het modelformulier, informeert onze klantenservice u over de wijze waarop de retouren bij u worden opgehaald. 

 

Na ontvangst en controle op de geretourneerde producten worden uw energieadvies en uw contactgegevens conform AVG-richtlijnen verwijderd uit ons systeem. 

 

Retourzendingen

Heeft u producten ontvangen maar wilt u uw bestelling (gedeeltelijk) retourneren? U kunt uw retouraanvraag binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de producten indienen. Dit kan telefonisch of door te mailen naar duurzaamwonen@klimaatroute.nl. Voor een soepele afhandeling ontvangen wij graag de volgende gegevens: 

  • Uw achternaam
  • Uw adresgegevens 
  • De producten die u wenst te retourneren 
  • (Optioneel) de reden van uw retouraanvraag 

 

De kosten van retournering van de producten zijn voor rekening van Klimaatroute, mits de binnen de gestelde retourtermijn is ingediend.  De producten dienen voor zover mogelijk en indien redelijkerwijs mogelijk onbeschadigd en in hun originele verpakking te worden geretourneerd. Is het product door uw toedoen beschadigd of incompleet? Dan houdt Klimaatroute het recht de kosten voor herstel van het product op u te bereken. 

Nadat Klimaatroute uw verzoek tot retour heeft ontvangen neemt onze klantenservice deze binnen 2 en 5 werkdagen in behandeling. U ontvangt per mail informatie over de retourwijze van de producten. Klimaatroute zal de producten waar mogelijk altijd zelf bij u ophalen op een moment dat het u uitkomt. Onze klantenservice plant hiervoor een afspraak met u in. 

Indien het ophalen van de producten door Klimaatroute om wat voor reden dan ook niet mogelijk of wenselijk is, dan ontvangt u van ons een gefrankeerd verzendlabel. U dient de producten in een stevige verpakking terug te sturen. Klimaatroute is niet aansprakelijk voor eventuele kosten als gevolg van transportschade. Het volledige proces zal ongeveer 10 werkdagen in beslag nemen, onder voorbehoud van eventuele vertragingen bij de post.

 

Producten ruilen of vervangen 

In het geval u een vervanging van het product onder garantie wenst, vanwege kwaliteitsprobleem of schade, kunnen wij overgaan tot de vervanging van het product, zonder terugbetaling. Indien u producten wilt ruilen of vervangen, verzoeken wij u om uw retouraanvraag zo snel mogelijk in te dienen via duurzaamwonen@klimaatroute.nl zodat wij de aanvraag zo optimaal mogelijk en zonder onnodige vertragingen kunnen afhandelen. U ontvangt per mail informatie over wijze van vervangen en/of ruilopties. Klimaatroute zal waar mogelijk altijd zelf langskomen om de producten te ruilen of te vervangen. Onze klantenservice plant hiervoor een afspraak met u in. 

 

Indien het ruilen of vervangen van de producten door Klimaatroute om wat voor reden dan ook niet mogelijk of wenselijk is, dan ontvangt u van ons een gefrankeerd verzendlabel. U dient de producten in een stevige verpakking terug te sturen. Klimaatroute is niet aansprakelijk voor eventuele kosten als gevolg van transportschade. Na ontvangst en controle van de producten worden de nieuwe producten bij u afgeleverd of per post toegestuurd. Eventuele verzendkosten zijn voor rekening van Klimaatroute. Het volledige proces zal ongeveer 10 werkdagen in beslag nemen, onder voorbehoud van eventuele vertragingen bij de post.

Terugbetaling 

Indien u meer producten heeft besteld dan het beschikbare budget van uw gemeente, wordt het aankoopbedrag dat door u aan de deur is bijbetaald teruggestort op uw bankrekening. Dit gebeurt na ontvangst en controle van de producten. In het geval u een vervanging van het product onder garantie wenst, vanwege kwaliteitsprobleem of transportschade, kunnen wij overgaan tot de vervanging van het product, zonder terugbetaling. Het volledige proces (tot terugbetaling) zal maximaal 20 werkdagen in beslag nemen, onder voorbehoud van eventuele vertragingen bij het ophalen en/of verzenden van de producten.

 

Het bepalen van de waardevermindering van de producten

Om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen, zult u de producten inspecteren en behandelen (i) op zorgvuldige wijze en (ii) op dezelfde manier als u gewoonlijk in een winkel mag doen. De producten die teruggestuurd worden dienen compleet, in originele staat, in originele verpakking én in perfecte staat, m.a.w. de producten dienen nog voor verkoop in aanmerking te komen. Indien de producten beschadigd zijn of in geval van incomplete producten, zal de waardevermindering 100% bedragen. Indien de teruggestuurde producten niet langer voor verkoop in aanmerking komen, zal de waardevermindering 100% van het aankoopbedrag bedragen en zal dit bedrag niet aan u terugbetaald worden. Indien de producten geïnstalleerd en/of gebruikt zijn zal de waardevermindering 50% bedragen. Wij herinneren u eraan dat zolang de producten in uw bezit zijn en totdat zij aan ons worden teruggestuurd, u verantwoordelijk bent voor de producten en aansprakelijk bent voor eventuele schade aan de producten.

 

Retourkosten

Eventuele kosten voor het retourneren, ruilen of vervangen van producten zijn voor rekening van Klimaatroute. Klimaatroute zal waar mogelijk altijd zelf langskomen om de producten op te halen, te ruilen of te vervangen. Na ontvangst van uw retouraanvraag plant onze klantenservice hiervoor per mail of telefonisch een afspraak met u in. 

 

Is het product door uw toedoen beschadigd of incompleet? Dan houdt Klimaatroute het recht voor u de kosten voor het herstel van het product in rekening te brengen. 

 

 

Klachtenprocedure

Klachtenprocedure Klimaatroute  | Duurzaam Wonen 

Hoewel wij de uiterste zorg besteden aan onze producten, kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Heeft u een klacht, laat het ons per mail (duurzaamwonen@klimaatroute.nl) of telefonisch weten (020-2443977). Met uw reactie helpt u ons ook om onze bedrijfsprocessen en producten verder te verbeteren. Voor een soepele afhandeling ontvangen wij graag de volgende gegevens: 

  • Uw achternaam
  • Uw adresgegevens 
  • Reden tot indienen van een klacht 
  • (Optioneel) telefoonnummer 

 

Wat doen wij met uw klacht?

Binnen 2 tot 5 werkdagen na ontvangst van uw klacht informeren we u over de afhandeling. Mogelijk neemt een medewerker van onze klantenservice contact met u om één en ander met u door te spreken of extra informatie in te winnen. Wij streven ernaar om samen met u tot een passende oplossing te komen en de klacht redelijkerwijs af te handelen. Klimaatroute hanteert een maximale afhandelingstermijn van 10 werkdagen. Wanneer de klacht is afgehandeld dan informeren we u hierover via mail. Mogelijk nemen wij hierna nogmaals contact met u op om na te gaan of u tevreden bent over de afhandeling van uw klacht. 

Privacy

Klimaatroute gaat vertrouwelijk om met de in dit kader ontvangen (persoons)gegevens en verwerkt deze gegevens conform de hierop van toepassing zijnde wet- en regelgeving. Wij bewaren de gegevens die wij ontvangen en verwerken in het kader van dit klachtenreglement tot drie jaar na afhandeling van de klacht, tenzij we op uw verzoek of door omstandigheden genoodzaakt zijn om van deze bewaartermijn af te wijken.

 

Contact

Bij vragen over bovenstaand project kunt u contact opnemen via onderstaande kanalen.